• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

بورس در گرداب ریسک‌ها و شوک‌ها

  • کد خبر : 1938815
  • 13 مرداد 1403 - 10:04
بورس در گرداب ریسک‌ها و شوک‌ها
درحال حاضر بورس تهران از ریسک‌ها و شوک‌های زیادی عبور می‌کند که اگر این ریسک و شوک‌ها در بازار ادامه‌دار باشد مساله افزایش اعتماد و ورود نقدینگی نیز با مشکلات اساسی و جدی مواجه می‌شود. در شرایط عادی در بازه زمانی میان‌مدت احتمال می‌رود که بخش عمده‌ای از اعتماد سهامداران به بازار بازگردد.

به گزارش اقتصادران، رقیه ندایی نوشت:

بورس تهران همچنان روزهای تلخی را پشت سر می‌گذارد و با تغییر و تثبیت دولت نتوانسته روزهای خوشی را برای خود رقم بزند و به نظر می‌رسد که بازار در انتظار تعیین کابینه دولت چهاردهم است تا بتواند تصمیم جدیدی برای خود و سهامداران بورسی بگیرد.

با توجه به صحبت‌های مسعود پزشکیان و نمایندگان وی به نظر می‌رسد که بازار سرمایه در دولت جدید بتواند صعودی شود. البته این صعودی شدن تنها برای دو روز نیست و باید حداقل یک سال بورس به صورت آرام آرام روند روبه بالا داشته باشد تا یک خط روند مشخص به خود بگیرد و با خبرها تغییر روند ندهد. نباید انتظار داشت که براساس وعده و صحبت‌ها بورس فردا مثبت شود، بلکه حداقل شش ماه زمان می‌برد که بورس مسیر خود را پیدا کند و درنهایت پس از یک سال روندی جدید به خود بگیرد و مثبت شود.

در هفته گذشته خبر شهادت اسماعیل هنیه تاثیر بسزایی روی بورس داشت و باعث شد بازار سهام یک قدمی سقوط به کانال جدید قرار بگیرد؛ اما بلافاصله پس از این خبر معاون اول رییس‌جمهور از بازار سهام حمایت کرد و باتوجه به این حمایت به نظر نمی‌رسد که شاهد روزهای بسیار تلخی در معاملات باشیم.
درحال حاضر بورس تهران از ریسک‌ها و شوک‌های زیادی عبور می‌کند که اگر این ریسک و شوک‌ها در بازار ادامه‌دار باشد مساله افزایش اعتماد و ورود نقدینگی نیز با مشکلات اساسی و جدی مواجه می‌شود. در شرایط عادی در بازه زمانی میان‌مدت احتمال می‌رود که بخش عمده‌ای از اعتماد سهامداران به بازار بازگردد؛ ولی در شرایط غیرعادی و افزایش ریسک‌ها همه چیز فرق دارد و احتمالا روند اعتمادسازی به بلندمدت برسد و به نوعی دولت چهاردهم باید برنامه‌های بیشتری برای حمایت از بازار سهام و افزایش اعتماد سهامداران داشته باشد.
به هر ترتیب بورس اکنون در شرایط ویژه به‌سر می‌برد و اگر دولت چهاردهم مطابق وعده‌های خود پیش برود بازار سهام روزهای خوشی را خواهد دید.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1938815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها