• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

کار منتقدان زاکانی به استعفای دسته جمعی رسید؟

  • کد خبر : 1938004
  • 01 مرداد 1403 - 10:27
کار منتقدان زاکانی به استعفای دسته جمعی رسید؟
ديروز خبر آمد كه نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي قرار است امروز دوشنبه با هدف كاهش تنش‌ها در مديريت شهري پايتخت جلسه‌اي را برگزار كنند. ناصر اماني، عضو منتقد شوراي شهر تهران اما اظهار كرد، اگر به بن بست برسيم، استعفا خواهيم كرد. 

به گزارش اقتصادران، تنش میان اعضای شورای شهر بر سر عزل علیرضا زاکانی، شهردار تهران دیروز اگر چه نسبت به جلسه یکشنبه هفته گذشته کاهش یافته بود اما همچنان وجود داشت. طی هفته گذشته افزون بر موافقان و طرفداران زاکانی در شورا، برخی مسوولان شهری نیز نسبت به ماجرای انتقاد شدید نرجس سلیمانی از شهردار تهران واکنش منفی نشان دادند و همین مساله منجر به تازه ماندن این رویداد شد. دیروز اما سلیمانی با خواندن شعر «دو کچل» از «نسیم شمال» و واگذاری تفسیر آن به اعضای شورا به‌طور ضمنی بر انتقادات پیشین خود از شهردار و شهرداری تهران صحه گذاشت و تاکید کرد.

در همین حال، دیروز خبر آمد که نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرار است امروز دوشنبه با هدف کاهش تنش‌ها در مدیریت شهری پایتخت جلسه‌ای را برگزار کنند. ناصر امانی، عضو منتقد شورای شهر تهران اما اظهار کرد، اگر به بن بست برسیم، استعفا خواهیم کرد.

اگر چه از اواخر سال گذشته انتقادها از علیرضا زاکانی به واسطه قطع درختان پارک قیطریه تهران بالا گرفت اما در پی برگزاری مناظرات ریاست‌جمهوری و حضور و اظهارات زاکانی در این مناظرات به عنوان یکی از کاندیداهای تایید شده از سوی شورای نگهبان و در نهایت خروج او از مبارزات انتخاباتی در ساعت‌های پایانی تبلیغات منجر به تشدید انتقادها از او شد و بار دیگر، کارزار مردمی عزل او در فضای مجازی به جریان افتاد. در پی این رویداد، برخی از اعضای منتقد زاکانی نیز در صحن علنی شورا از او انتقاد کردند اما این انتقادها با مخالفت گروه دیگری از اعضای شورا مواجه شد. گفته می‌شود، ۹ نفر از ۲۱ نفر عضو شورای شهر تهران، مخالف زاکانی و خواستار عزل او هستند، اما سایر اعضای از عملکرد زاکانی در شهرداری تهران دفاع می‌کنند. در این میان، گروه اقلیت تلاش دارد تا دستکم نظر ۵ عضو دیگر را با خود همراه کند تا زمینه عزل زاکانی فراهم‌آید.

واکنش به استعفای دسته‌جمعی

در چنین شرایطی است که احتمال استعفای دسته جمعی منتقدان زاکانی قوت گرفته است. ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به این خبر منتشره به ایلنا گفت: قانون راهکارهای زیادی در این خصوص گذاشته است و اگر به بن بست برسیم و ببینیم هیچ راهکاری نداریم، این کار را خواهیم کرد.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
شما را به پیر به پیغمبر! فکر عاجلی برای سرعت اینترنت و این فیلترینگ اعصاب‌کُش بکنید!

وی همچنین درباره ورود نمایندگان تهران به تنش بین شورا و شهرداری و برگزاری نشست مشترک در این باره گفت: ما از چنین جلسه‌ای خبر ندارم.

امانی در پاسخ به این سوال که گفته شده این جلسه دوشنبه برگزار خواهد شد؟ گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم.

ورود نمایندگان تهران به تنش  در مدیریت شهری

پس از اعلام بی‌اطلاعی امانی از جلسه نمایندگان تهران، محمد سراج، نماینده مردم تهران از برگزاری جلسه‌ای بین اعضای شورای شهر تهران، نمایندگان تهران در مجلس و شهرداری تهران در روز دوشنبه به منظور حل مشکلات فی مابین شورا و شهرداری تهران خبر داد.

سراج در گفت‌وگو با ایلنا درباره چالش‌ها و تنش‌‌های ایجاد شده بین شورا و شهرداری تهران گفت: در کار جمعی به خصوص کار شورایی قطعا اختلاف نظر وجود دارد و طبیعی است در شورای شهر تهران نیز مانند همه شوراها اختلاف نظر وجود داشته باشد. البته هر کدام از اعضاء نظرات‌شان محترم و محفوظ است، اما باید انسجام اصلی برهم نخورد. آنچه باعث می‌شود این تیم موفقیت کسب کند و بتواند خدمات بهتری به مردم ارایه کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهد و کارآمدی بیشتری داشته باشد، لازمه آن منسجم بودن و هماهنگ بودن است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این اختلاف نظر همیشه بوده است، اما بعد از انتخابات کمی اوج گرفته است و من فکر می‌کنم عوامل بیرونی این موضوع را تحریک می‌کنند که بین عناصر داخل شورا و شهرداری اختلاف ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین خصوص ما یک جلسه‌ای را برای روز دوشنبه پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم در این جلسه بتوانیم این مشکل را تا جایی که ممکن است رفع کنیم. از دوستان خواهش می‌کنیم مباحثی که دارند و درون شورایی است، داخل شورا حل کنند و به بیرون منتقل نکنند که باعث دغدغه مردم شود. مردم خدمت می‌خواهند سه سال از عمر شورا و شهرداری سپری شده و یک سال باقی مانده است در این مدت یک سال باقی مانده نیز باید خویشتنداری کنند، حوصله کنند و تلاش کنند که کارشان را به درستی انجام دهند و پایان عمر شورا و تیم و مجموعه به خوبی و خوشی و با رضایت‌مردم به پایان برسد و این یک توقع همگانی است.

وی ادامه داد: در هر صورت ما هر چقدر تلاش کنیم باز کار نکرده زیاد داریم و در واقع کار نکرده که پیش‌روی ما قرار دارد، زیاد است. هرچه تلاش کنیم به نظرم کم کار کرده‌ایم و باید تلاش بیشتری کنیم و فرصتی نداریم که بخواهیم با هم چالش داشته باشیم و فضای رسانه‌ای را شلوغ کنیم و ذهن دیگران و خودمان را مشغول کنیم واقعا ارزش این حرفها را ندارد با صمیمت کار را شروع کردیم و با صمیمیت هم کار را تمام کنیم باید همدیگر را تحمل کنیم ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم، ولی باید همدیگر را تحمل کرده و به نفع مردم تلاش کنیم تا این تیم با موفقیت کار را به پایان برساند. ما مانند تیم ملی هستیم و تیم ملی در واقع نباید به واسطه برخی از موضوعات فرعی و حاشیه‌ای در کارش خللی ایجاد شود، چراکه مردم ضرر می‌کنند و امیدواریم این مشکل حل شود که البته حل هم می‌شود.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
اقتصاد موشکی / بازار موشک دست کدام کشورها است؟

تلاش برای برقراری اتحاد

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز دیروز با تأکید بر اینکه نتیجه همه اختلاف‌ها شکست است، گفت: اتحاد و اتفاق بین سیاسیون و بزرگان کشور، موجب پیروزی ملت می‌شود.

چمران در دویست و پنجاهمین جلسه شورای ششم با اشاره به تأثیر حضور آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی، به عنوان پرچمدار این نهضت گفت: ایشان مدتی در تبعید و خارج از کشور بود. پس از عزل مصدق، با افشاگری توانست مردم را آگاه کرده و تظاهرات ضد استعماری را شکل دهد و موجب شد تا قیام‌های مردمی تا جایی پیش رود که بنیان پهلوی را متزلزل کند و حکومت شاه را به زانو درآوردند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: تا وقتی که اتحاد و اتفاق بین سیاسیون و بزرگان کشور وجود داشته باشد؛ سبب می‌شود ملت پیروز شود. از این رو ما باید از لایه‌های مهم تاریخ درس بگیریم و بر اتحاد خود قوت دهیم و این اتحاد مستلزم داشتن بصیرت است. اختلاف در همه ابعاد موجب شکست است. ما در همان مقطع تاریخی هم دیدم که اختلاف افکنی‌ها تحت سیاست‌های انگلیس، موجب شد زمینه کودتای ۲۸ مرداد شکل بگیرد و امثال سیاستمدارانی همچون آیت‌الله کاشانی و مصدق از صحنه سیاست کنار زده شوند.

پنهان کردن ناکارآمدی  پشت دعواهای سیاسی

مهدی اقراریان، رییس کمیته نظارت و حقوقی شورا نیز دیروز در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورا خطاب به شهروندان تهرانی، خاصه جوانان عزیز و نسل جدید اظهارکرد: حیات گروه‌های سیاسی رادیکال و ستیزه جو که از آنها با عناوین گوناگونی نام برده می‌شود اما علاقه‌مند نیستم در صحن شورا نامی از آنها ببرم؛ در ایجاد دوقطبی‌های کاذب است. دو قطبی اصولگرا و اصلاح‌طلب از آنهاست تا ناکارآمدی خود را پشت دعواهای سیاسی پنهان کنند و از پاسخگویی عملکرد غیرشفاف که عملکردی قبیله سالارانه، مبنی بر سه گانه فامیل بازی، برچسب زنی و پرونده‌سازی است؛ فرار کنند. اقراریان گفت: پایان سیاسی این ‌گروه کوچک اما پرمدعا در وحدت و همدلی همه شهروندان تهرانی با وجود تفاوت‌های فرهنگی و سیاسی، نزدیک است. امروز آغازی است بر پایان این گروه کوچک و پر اشتباه که به دنبال مصادره پرچم انقلابی‌گری است.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
نقره داغ ایران خودرو بر دست متقاضیان پژوپارس!

او خاطرنشان کرد: نکته پایانی اینکه جریان اصیل انقلاب مبتنی بر عقلانیت انقلابی، تا پایان می‌ماند و آینده را خواهد ساخت. شهروندان عزیز تهرانی بدانند آنها تا آخر نمی‌مانند.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1938004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها