• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

چوب حراج شهرداری تهران بر اموال شهر!

  • کد خبر : 1938990
  • 15 مرداد 1403 - 10:07
چوب حراج شهرداری تهران بر اموال شهر!
خزانه‌دار شوراي شهر تهران نيز ديروز در صحن علني شوراي شهر نسبت به رويه شهرداري تهران در فروش املاك و مستغلات انتقاد كرد و گفت: شهرداري چوب حراج براي فروش دارايي‌ها و املاك شهرداري زده است.

 

به گزارش اقتصادران، دیروز در پی کسب رای دوباره هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران برای ادامه کار خود در سال پایانی این شورا، برخی از اعضای این شورا با اشاره به اجماع همه اعضای شورا بر سر ابقای هیات رییسه بر دوری از اختلاف‌نظر تاکید کردند.

در این حال، با توجه به اینکه اختلاف‌نظر به ویژه در مجالس و مجامع انسانی و در امر قانون‌گذاری امری طبیعی به شمار می‌رود، می‌توان گفت که مراد از اختلاف‌نظر در اینجا، پرهیز از مجادله است، چه آنکه طی ماه‌ها و به ویژه هفته‌های اخیر، بارها صحن علنی شورای شهر تهران بر سر عملکرد شهردار تهران دچار تنش شده است. اعضای شورای شهر طی یک ساله گذشته همواره از عدم پاسخگویی شهردار و مدیران شهرداری به تذکرهای آنان گلایه داشتند و حتی در برخی موارد به ابزار نظارتی که در اختیار دارند یعنی استیضاح شهرداری اشاره کردند. در روزهای نخست سال جاری نیز مساله ساخت مسجد در پارک قیطریه و احتمال قطع درخت در آن پارک و همچنین پارک لاله انتقادات برخی از اعضای شورای شهر از علیرضا زاکانی، شهردار تهران بالا گرفت.

این مساله در دوران انتخابات کمی فروکش کرد اما بار دیگر در پی برگزاری مناظرات انتخاباتی و شیوه بحث‌برانگیز حضور زاکانی در این مناظرات به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری چهاردهم فزونی گرفت. در نهایت نیز حدود دو هفته پیش، نرجس سلیمانی، عضو شورای شهر در یک انتقاد شدید از عملکرد شهرداری تهران اظهار کرد که طی سه سال گذشته اقدام قابل‌توجهی در شهر صورت نگرفته است. این اظهارات انتقادی اما موجی از انتقادات و بحث‌های تازه علیه نرجس سلیمانی را در پی داشت و افزون براینکه صحن علنی را متشنج کرد، در روزهای پس از آن نیز ترکش‌های این تنش در رسانه‌ها رصد می‌شد. بی‌گمان، در چنین شرایطی سخن گفتن از لزوم پرهیز از اختلاف نظر به معنی لزوم پرهیز از مجادله و تنش در صحن علنی شورای شهر تهران در سال آخر فعالیت این شورا است.

نخستین پیام ابقای هیات‌رییسه

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
خودشان را جلو انداختند و گفتند دلار را هزار تومان می‌کنیم / تغییر کابینه هم وضعیت فعلی را عوض نخواهد کرد

محمد آخوندی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم در‌خصوص انتصابات هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: پیش از شروع جلسه در گفت‌وگویی که با آقایان چمران و سروری داشتیم، مبنا را بر این قرار دادیم که همان ترکیب سابق هیات‌رییسه حفظ شود. وی با بیان اینکه همدلی و همراهی نخستین پیامی است که برپایه آن چنین تصمیمی اتخاد شد، ادامه داد: همیشه در تمامی عرصه‌ها مخالفاتی و منتقدانی وجود دارند اما آنچه امروز در صحن علنی شورای شهر تهران رخ داد حاکی از آن است که اکثریت آرا با افرادی است که خواهان همدلی هستند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه همیشه عده‌ای هستند که با وحدت میان اعضا مشکل دارند، عنوان کرد: اما خوشبختانه انتصاب هیات‌رییسه با اکثریت آرا مانع از ایجاد شکاف بین اعضای شورای شهر شد. این عضو شورا به ادامه فعالیت مدیریت شهری در یک‌سال باقیمانده اشاره کرد و افزود: در مدت زمان باقیمانده مدیریت شهری همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و همچون گذشته شهروندان می‌توانند از خدمات ارایه‌شده بهره‌مند شوند. آخوندی ادامه داد: همواره و در طول ۳ سال گذشته هدف شورا همدلی در راستای خدمت به مردم و شهروندان بوده است که این امر در تصمیمات امروز محقق شد و نمود بیرونی داشت.

وی راجع به ماهیت کار شورایی گفت: چنین فعالیت‌هایی همیشه مخالفان و موافقانی به‌همراه دارد اما باید بدانیم با اختلاف هیچ مشکلی حل نخواهد شد و شخصا در تمامی جلسات و هم‌اندیشی‌ها به این موضوع تاکید ویژه داشته‌ام، چراکه معتقدم هرقدر همکاری میان اعضای شورای شهر بیشتر و مداوم‌تر باشد خدمت به مردم با کیفیت و سرعت بیشتری محقق خواهد شد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به تمامی همکارانم توصیه می‌کنم در یک سال باقیمانده به‌دنبال کار و تلاش باشند و از اختلاف‌نظر پرهیز کنند.

چمران ابقا شد

بر اساس این گزارش، مهدی چمران با ۲۱ رای در چهارمین سال شورای ششم به عنوان رییس شورای شهر تهران انتخاب شد. همچنین پرویز سروری با کسب ۱۵ رای از ۲۱ رای ماخوذه به عنوان نایب‌رییس شورای شهر تهران انتخاب شد. جعفر شربیانی و سوده نجفی نیز به عنوان دو منشی هیات رییسه شورای شهر تهران از سوی مهدی چمران پیشنهاد شدند. سوده نجفی از ۲۱ رای ماخوذه با ۱۶ رای و جعفر شربیانی از ۲۱ رای ماخوذه با ۱۵ رای به عنوان منشی‌های هیات رییسه شورای شهر تهران انتخاب شدند.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
وزیر نفت تکلیف قیمت بنزین را یکسره کرد

از آقای زاکانی انتظاری نداریم

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران دیروز پس از برگزاری انتخابات هیات‌رییسه، با انتقاد از صحبت‌های اخیر زاکانی مبنی بر اینکه اعضای منتقد شورای شهر تهران در اقلیت هستند، گفت: ما دیگر از آقای زاکانی انتظاری نداریم. اما از شما (چمران) و آقای سروری توقع داریم تا نظرات کارشناسی اعضای شورای شهر تهران را مورد توجه قرار بدهند. وی با تاکید بر اینکه قطعا اعضای شورای شهر تهران به عدالت شما (چمران) و آقای سروری یقین دارند، گفت: امیدواریم خدایی ناکرده به خاطر مسائل حاشیه‌ای این عدالت قربانی نشود. مهدی عباسی، رییس کمیسیون شهرسازی نیز برای اعضای هیات‌رییسه شورای شهر تهران در دوره پایانی شورا در دوره ششم آرزوی موفقیت کرد.

چوب حراج شهرداری تهران بر اموال شهر

خزانه‌دار شورای شهر تهران نیز دیروز در صحن علنی شورای شهر نسبت به رویه شهرداری تهران در فروش املاک و مستغلات انتقاد کرد و گفت: شهرداری چوب حراج برای فروش دارایی‌ها و املاک شهرداری زده است.

حبیب‌ کاشانی در جریان دویست‌و‌پنجاه‌و‌سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر هفته پیش زهرا شمس‌احسان درباره بازار جنت‌آباد اظهار کرد: در این بازار ۴۰۰ خانواده در غرفه‌هایی مشغول به فعالیت و کار هستند و بالغ بر هزاران نفر سر سفره رزق و روزی می‌برند. وی افزود: اخیرا شهرداری تهران مجوزی برای ساخت یک مال (پاساژ نیایش) در حاشیه بزرگراه آبشناسان صادر کرده است که درب خروجی و ورودی برای این پاساژ پیش‌بینی شده است و جالب آنجاست که شهرداری تهران بنا دارد از محدوده بازار جنت‌آباد استفاده و ساختمان ۱۵ طبقه‌ای را بسازد. کاشانی با اشاره به اینکه مساحت بازار جنت‌آباد ۸۰۹ متر است، گفت: در حالی که شهرداری تهران اقدام به این کار کرده است که در این زمین ۴۰۰ خانواده در غرفه آن مشغول و رزق و روزی می‌برند و اخیرا شهرداری تهران این زمین را به کمیسیون ماده ۵ برده و مجوز ساخت بنای ۱۵ طبقه را گرفته است.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
قیمت یک متر خانه در تهران فقط 80 میلیون تومان ناقابل!

وی با انتقاد از این رویه در مجموعه شهرداری تهران تصریح کرد: دیگر این ساختمان همانند زمینی در سعادت‌آباد و… نیست و قاعدتا قرار نیست از محل این ساختمان برای حوزه حمل و نقل استفاده شود و این‌گونه رفتارهای مجموعه شهرداری تهران جای تعجب و سوال دارد. عضو شورای شهر تهران با اشاره به چوب حراج شهرداری تهران به دارایی‌های شهرداری گفت: فقط یک شهر آفتاب و برج میلاد مانده که اگر شهرداری آنها را نیز بفروشد دیگر دارایی برای شهر تهران وجود ندارد. کاشانی با انتقاد از رفتارهای شهرداری تهران در این دوره افزود‌: سوالی که مطرح است این است که مسوولیت اجتماعی شهرداری کجا رفته که بنا دارد زمین جنت‌آباد را به یک واحد ۱۵ طبقه تبدیل کند؟ مهدی عباسی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز دیروز با اشاره به اینکه در کمیسیون متبوعش بسیاری از موارد مطرح و به صورت مکاتبه به شهرداری ارسال می‌شود، گفت: بسیاری از این مکاتبات بی‌پاسخ و یا پاسخ‌هایی که داده می‌شود مناسب نیست و امیدواریم به سرعت این مشکلات رفع شود.

مصوبات دیروز شورای شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران دیروز طرح «الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران» را تصویب کردند. همچنین طرح تکریم مقام زن پس از اعمال پیشنهادات مطرح شده اعضای شورای شهر با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید. اعضای شورای شهر تهران اساسنامه شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه را نیز بررسی و تصویب کردند.

 

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1938990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها