• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

پشت پرده معافیت سربازی یک آقازاده! / سازمان وظیفه عمومی مجبور به صدور اطلاعیه شد

  • کد خبر : 1940555
  • 08 شهریور 1403 - 10:53
پشت پرده معافیت سربازی یک آقازاده! / سازمان وظیفه عمومی مجبور به صدور اطلاعیه شد
معاف شدن پسر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سربازی با واکنش های زیادی در فضای مجازی همراه بود.

به گزارش اقتصادران، یکی از موضوعاتی جدی که در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی با چاشنی طنز مورد نقد قرار گرفته بود، معاف شدن پسر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سربازی بود.

خبر این بود؛ «استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌عنوان یک بیمار دیابتی باید داروهایم را به موقع مصرف کنم و کسی در این بین مراقب من باشد چرا که همسر خود را از دست داده‌ام، لذا فرزند از این بند استفاده کرده و کاملاً هم قانونی بوده است»

انتشار این مطلب که حالا دیگر تکذیب شده، با واکنش‌های بسیاری همراه شد و موجی از انتقادات را روانه آقای استاندار کرد.

برخی نیز البته از جناب استاندار دفاع کردند. مثلا تاجگردون در پیامی نوشت: «حضور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد (خاصه اهل رسانه)، این ایام در فضای مجازی نسبت به تخریب برخی مقامات سیاسی و اداری استان اقداماتی صورت گرفته است. به عنوان برادر کوچک شما انتظار دارم برای آرامش استان و مردم از ادامه این اتفاقات خودداری فرموده و فضا را برای برادری و تعامل بیشتر فراهم سازید. فرزند شما غلامرضا تاجگردون.»

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در مصاحبه‌ای گفت: با استناد دلایل و مدارک وی را واجد معافیت دانسته‌اند، لذا کوچک‌ترین دخالتی در این کار نداشته‌ام کسی هم سفارش نکرده و تخلفی هم صورت نگرفته و نظام وظیفه هم آن را تأیید کرده است.

وی افزود: به‌عنوان یک بیمار دیابتی باید داروهایم را به موقع مصرف کنم و کسی در این بین مراقب من باشد چرا که همسر خود را از دست داده‌ام، لذا فرزند از این بند استفاده کرده و کاملاً هم قانونی بوده است و به استناد همین مستندات کمیسیون تشکیل داده و او را معاف کرده‌اند و هیچ دخل و تصرفی هم در آن نبوده‌است.

در ادامه این حواشی، اما سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: در پاسخ به ابهامات طرح شده در فضای مجازی پیرامون معافیت فرزند استاندار کهگیلویه و بویر احمد، مستندات پرونده معافیت بررسی شد و شبهه وارد شده صحت ندارد و مورد تایید این سازمان نیست.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
اضافه ارز اربعین را کجا بفروشیم؟

در این اطلاعیه آمده است: به جهت حساسیت موضوع، وضعیت پزشکی پدر مشمول در دو مرکز درمانی متفاوت، یک مرحله در استان کهگیلویه و بویر احمد و مرحله بعدی در بیمارستان استان همجوار در شیراز مورد بررسی قرار گرفته است. پزشکان متخصص هر دو مرکز درمانی، بیماری پدر مشمول را برابر مقررات و آیین نامه مربوطه مورد تایید قرار داده اند. بر این اساس نتایج معاینات تخصصی نیز در شورای پزشکی وظیفه عمومی استان طرح و به اتفاق آراء، به تایید رسیده و در نهایت مراتب مورد تایید اعضاء هیئت رسیدگی کفالت استان قرار گرفته است. بنابر این شبهه وارد شده در فضای مجازی صحت نداشته و مورد تایید این سازمان نیست.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1940555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها