• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0
رسانه بلومبرگ:

پزشکیان نمی تواند به قوانین حجاب دست بزند

  • کد خبر : 1937198
  • 18 تیر 1403 - 17:55
پزشکیان نمی تواند به قوانین حجاب دست بزند
این رسانه نوشته: انتظار می‌رود پزشکیان در مقابله با قوانین سختگیرانه پوشش زنان و برخورد نیرو‌های امنیتی، با مخالفت شدید مواجه شود. این چیزی است که پیشینیان اصلاح‌طلب و میانه‌رو او نتوانسته‌اند تغییری در آن ایجاد کنند، زیرا بسیاری از سیاست‌های ایران در نهایت توسط نهاد‌های غیرانتخابی تدوین می‌شود.

به گزارش اقتصادران، سال ۲۰۲۴ بدون انتخابات زودهنگام و پیش بینی نشده ایران هم سالی پر از انتخابات‌های حیاتی و مهم در سراسر جهان بود. هند، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، فرانسه، بریتانیا، اتحادیه اروپا و آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌ها قرار بوده و هست که سرنوشت سیاسی شان را تعیین کنند. ایران هم با مرگ ناگهانی رئیس جمهور در صف نیمی از جمعیت جهان برای تعیین سرنوشت قرار گرفت و احتمالا به یکی از مهمترین انتخابات‌ها بدل شد.

از بازگشت ترامپ تا بحران مشروعیت / چه چالش‌هایی در انتظار پزشکیان است؟

بلومبرگ رسانه اقتصادی آمریکا در این یادداشت پیروزی پزشکیان را نوید بخش احیای مذاکرات هسته‌ای با غرب خوانده است. این رسانه نوشته: پزشکیان که در زمان محمد خاتمی، وزیر بهداشت بود، در یک دوره زمانی پیچیده و پر دردسر برای ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور، به ریاست جمهوری رسیده است.

در این گزارش آمده: جمهوری اسلامی چند سالی است که با اعتراضات مکرر مردم که مستقیماً نهاد‌های مذهبی را به چالش می‌کشد و با بحران بزرگ مشروعیت مواجه بوده است.

به گزارش بلومبرگ علاوه بر این مشکلات داخلی، درگیری ایران با اسرائیل نیز در ماه‌های اخیر به سطوح خطرناکی رسیده است. این دو کشور پس از تبادل مستقیم آتش در ماه آپریل تقریباً وارد جنگ شدند. تنش‌ها در منطقه همچنان بالاست، اسرائیل به جنگ خود با حماس ادامه می‌دهد و هر روز درگیری آن با حزب الله بیشتر می‌شود.

این رسانه به احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید پس از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر هم اشاره کرده و نوشت: این هم یکی از چالش‌های پزشکیان است. سیاست خارجی ترامپ مبتنی بر استراتژی خصمانه «فشار حداکثری» علیه ایران بود که خلیج فارس را بی ثبات، بازار‌های نفت را متزلزل و تقریباً یک جنگ مستقیم را آغاز کرد. این ترامپ بود که برجام را ترک کرد.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
با گذشت یک دهه نمایشگاه کیش اینوکس به بلوغ رسیده است

بلومبرگ به تعداد کم مشارکت کنندگان در انتخابات هم اشاره کرده و آن را یک بحران داخلی دیگر در آستانه ورود پزشکیان به کاخ ریاست جمهوری خوانده است.

صورت تراشیده و صراحت لهجه پزشکیان نقطه تمایز او از طبقه روحانیت است

این رسانه نوشته: روی کار آمدن پزشکیان به منزله جدایی شدید از سیاست‌های ابراهیم رئیسی خواهد بود. او اولین رئیس جمهور غیر روحانی ایران پس از محمود احمدی نژاد است که با صورتی تقریباً تراشیده و صراحت لهجه‌ای خاص، سعی دارد بر تمایز خود از نخبگان روحانی تأکید کند. طبقه‌ای که در سال‌های اخیر با سطوح بی سابقه‌ای از مخالفت روبرو بوده اند.

به گزارش بلومبرگ با اینکه پزشکیان به عنوان یک مرد مدرن و تحصیلکرده دیده می‌شود، اما همچنان عمیقاً مذهبی است. استفاده مکرر او از اصطلاحات انگلیسی در مناظره‌های تلویزیونی با تلاوت قرآن متعادل می‌شد و باعث جلب حمایت رای دهندگان محافظه کار شد.

این رسانه به وعده‌های پزشکیان در طول مبارزات انتخاباتی اشاره کرده و نوشت: او وعده داده با تورم بالا مقابله کند، تحریم‌ها را کاهش دهد و توافق هسته‌ای را احیا کند. میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان تیم سیاست خارجی حسن روحانی، از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق، او را احاطه کردند.

به گزارش این رسانه آمریکایی، پزشکیان با مشکلات بالقوه‌ای مواجه خواهد بود. مجلس ایران تحت تسلط تندرو‌هایی است که تلاش‌های قبلی برای احیای برجام را ناکام گذاشته اند و با هرگونه تلاش برای تغییر قوانین بانکی با هدف تبعیت از استاندارد‌های FATF مخالفند.

این رسانه نوشته: انتظار می‌رود پزشکیان در مقابله با قوانین سختگیرانه پوشش زنان و برخورد نیرو‌های امنیتی، با مخالفت شدید مواجه شود. این چیزی است که پیشینیان اصلاح‌طلب و میانه‌رو او نتوانسته‌اند تغییری در آن ایجاد کنند، زیرا بسیاری از سیاست‌های ایران در نهایت توسط نهاد‌های غیرانتخابی تدوین می‌شود.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
قحطي بنزين در شهرهاي شمالي! / تکذیب و پاسکاری مسئولان در مورد صف های وحشتناک بنزین / مسافران در گیلان و مازندران گیر کرده اند؟
لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1937198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها