• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

ناکامی خودروسازان در دستخوش به مادران / رانتی که جواب نداد!

  • کد خبر : 14197
  • 05 خرداد 1403 - 18:27
ناکامی خودروسازان در دستخوش به مادران / رانتی که جواب نداد!
طرح اختصاص خودرو به مادران که از سوی  مجلس در سال 1401 تصویب شد و طبق این طرح در هر دوره ثبت نام 50 درصد ظرفیت محصولات شرکت باید در هر دوره فروش، به طرح مادران اختصاص داد. این ماجرا با چالش‌هایی همراه شد.

به گزارش اقتصادران، در حالی که بسیاری از مشتریان عادی سال‌ها برای خرید خودرو از کارخانه، پشت صف‌های قرعه‌کشی مانده بودند، ناگهان دولت با سردمداری وزارت صمت تصمیم گرفت به دنبال سیاست حمایت از طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری عرضه خودرو را هم به محلی برای رانت تبدیل کند. مادران دارای بیش از ۲ فرزند یکی از اقشاری بودند که صاحب این رانت شدند و صرفا به دلیل داشتن فرزند در اولویت دریافت خودرو‌های دولتی قرار گرفتند.

اما حالا خودروسازان در اعطای این دستخوش به مادران ناکام مانده‌اند و نتوانسته‌اند به بسیاری از تعهدات خود عمل کنند.

ناکامی خودروسازان در اعطای خودرو به مادران

طرح اختصاص خودرو به مادران که از سوی  مجلس در سال ۱۴۰۱ تصویب شد و طبق این طرح در هر دوره ثبت نام ۵۰ درصد ظرفیت محصولات شرکت باید در هر دوره فروش، به طرح مادران اختصاص داد. این ماجرا با چالش‌هایی همراه شد.

آن‌طور آمار‌ها نشان می‌دهد که از یک‌طرف خودروسازان نمی‌توانند به تعهداتشان به خوبی عمل کنند و از طرفی دیگر هنوز بخشی از مادران موفق به دریافت خودرو نشده‌اند.

 برخی دیگر از مادران گلایه دارند که طرح‌های که از سوی خودروسازان ارائه می‌شود، مطابق سطح معیشت و منابع مالی خانواده‌ها نیست؛ به این معنا که خودروهایی برای ثبت‌نام ارائه می‌شوند که بیش حد گران است و مادران توان خرید این نوع از خودرو‍ها را نخواهند داشت. برخی دیگر بر این باورند که چون خودروساز‌ها قصد تخصیص خودرو ندارند، خودرو‌های گران قیمت ارائه می کنند.

سال گذشته وزارت صنعت با ارائه آماری اعلام کرد: ۸۲۰ هزار خودرو به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است. یعنی وزارت صمت ۸۲۰ هزار دستگاه خودرو را برای مادران مشمول این طرح کنار گذاشته است؛ با وجود این آمار ها، تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که بسیاری از مادران هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=14197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها