• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

منتظر گوشت کیلویی یک میلیون باشیم یا زوده؟

  • کد خبر : 13748
  • 29 اردیبهشت 1403 - 17:40
منتظر گوشت کیلویی یک میلیون باشیم یا زوده؟
رسولی درباره احتمال افزایش قیمت گوشت تا یک میلیون تومان در پایان سال گفت: اگر سیاست‌های دولت به این ترتیب باشد، تا پایان سال نرخ در همین قیمت باقی خواهد ماند. اگر دولت روند واردات را به همین شکل مدیریت کند، گوشت در پایان سال یک میلیون تومان نخواهد شد. البته ما روی قیمت لاشه صحبت می‌کنیم در حالی که همین الان یک مغز ران در قصابی یک میلیون است.

به گزارش اقتصادران، نگرانی‌هایی در جامعه نسبت به افزایش قیمت گوشت وجود دارد؛ از زمانی که تیتر گوشت ۵۰۰ هزار تومانی مطرح شد و پس از آن گمان‌ زنی‌های گوشت یک میلیون تومانی هم به گوش رسید. اما به واقع مسیر قیمتی گوشت قرمز به کجا ختم می‌شود؟

وی درباره تأثیر واردات گوشت دولتی بر بازار می‌گوید: واردات گوشتی که دولت می‌کند درست است. دولت نمی‌خواهد صددرصد نیاز بازار را به واردات پیوند دهد. در این صورت دامدار داخلی آسیب می‌بیند. دولت با واردات می‌تواند بازار را کنترل کند. اگر واردات گوشت نباشد، گوشت لاشه کشتارگاه بالای یک میلیون می‌رود اما الان ۶۰۰ هزار تومان است. حجم واردات نیز خیلی نیست.

دبیر انجمن صنعت گوشت و مواد پروتئینی کشور، درباره کاهش سود دامداران در صورت بالا رفتن قیمت گوشت اظهار داشت: کسانی که در این صنف مشغول هستند نفع زیادی از بالا رفتن قیمت نمی‌برند. دامدار تا توزیع‌کننده دوست دارد قیمت مناسب باشد تا مردم حجم بیشتری مصرف کنند. قیمت گوشت در حال حاضر نیز در حال افزایش است. چند روزی‌ست که حجم واردات کم شده و قیمت بیشتر بالا رفته است. دولت در تلاش است تا واردات را افزایش دهد.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
حقوق کارگران تغییر می کند؟ / احتمال برگشتن ورق مصوبه مزدی به نفع کارگران

او افزود: مسأله گوشت یک زنجیره است؛ واردکننده، بخش خصوصی، دولت، دامدار و… همه در آن درگیر هستند. اگر قیمت گوشت مناسب نگه داشته شود، دولت و ملت و بخش خصوصی با هم سود می‌برند. با افزایش قیمت فروش پایین می‌آید و مردم گوشت را حذف می‌کنند، تداوم این روند باعث زیان قصابی‌ها می‌شود. البته یکی از علت‌هایی که قیمت‌ها بالا رفته است، هزینه‌های قصابی هاست. مثلاً یک قصابی ۲۰۰ کیلو گوشت می‌خرید و هزینه‌هایش را بر آن مبنا می‌چید، الان حجم آن کم شده و طبیعتا گرانی پیش می‌آید. هرچند الان سبک کار عوض شده و گوشت بسته‌بندی در حال پیش روی با قیمت مناسب است.

رسولی درباره احتمال افزایش قیمت گوشت تا یک میلیون تومان در پایان سال گفت: اگر سیاست‌های دولت به این ترتیب باشد، تا پایان سال نرخ در همین قیمت باقی خواهد ماند. اگر دولت روند واردات را به همین شکل مدیریت کند، گوشت در پایان سال یک میلیون تومان نخواهد شد. البته ما روی قیمت لاشه صحبت می‌کنیم در حالی که همین الان یک مغز ران در قصابی یک میلیون است. فیله گوساله شاید هشتصد تومان باشد.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=13748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها