• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

قیمت بتن آمپر چسباند / چراغ کارگاه‌های مسکن خاموش شد

  • کد خبر : 1938824
  • 13 مرداد 1403 - 10:32
قیمت بتن آمپر چسباند / چراغ کارگاه‌های مسکن خاموش شد
افزایش بیش از 3برابری قیمت سیمان طی دو هفته منجر شده تا قیمت هر متر مکعب  بتن از 1میلیون و 200هزار تومان به بیش از 2میلیون و 600 هزار تومان برسد. همچنین کمبود و گرانی سیمان منجر به کاهش تولید بتن شده و کارگاه‌های بتن سازی دست از تولید کشیده‌اند و همین موضوع باعث خاموشی کارگاه‌های مسکن شده است. 

به گزارش اقتصادران، در روزهای ابتدایی سال اتاق بازرگانی ایران در گزارشی با تاکید بر تشدید بحران ناترازی انرژی در کشور عنوان کرد که ۸۵۰۰مگاوات ناترازی برق در کشور وجود دارد که تداوم روند فعلی وضعیت را بسیار بدتر می‌کند.

از تیرماه و همزمان با اوج مصرف برق در کشور، قطعی برق شهرک‌های صنعتی آغاز شد و به دنبال آن بسیاری از صنایع مانند سیمان و فولاد به خاموشی رفت.

براساس اعلام انجمن سیمان سهیمه برق کارخانه‌های سیمان ۵۰درصد کاهش یافت و بسیاری از کارخانه‌های سیمان به دلیل نبود برق تعطیل شدند.

در خردادماه ۱۴۰۳ میانگین قیمت هر پاکت سیمان ۵۰کیلویی در بازار حدود ۵۸هزار تومان بود که این نرخ از ابتدای تیرماه روند صعودی به خود گرفت.

عبور قیمت سیمان از مرز ۱۷۰هزار تومان

در هفته پایانی تیرماه میانگین قیمت هر پاکت سیمان ۵۰کیلویی در بازار آزاد حدودی ۱۲۰هزار تومان بود که در چند روز اخیر از مرز ۱۷۰ هزار تومان گذشت.

تهیه سیمان به دست دلالان سپرده شد

در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های سیمان تعطیل هستند و امکان خرید سیمان به قیمت کارخانه وجود ندارد و متقاضیان باید سیمان را از بازار آزاد و از طریق دلالان تهیه کنند.

از آنجایی که سیمان یکی از مهمترین اقلام مصالح ساختمانی به شمار می‌رود، افزایش قیمت آن به صورت مستقیم روی صنعت ساختمان تاثیر می‌گذارد.

قیمت بتن آمپر چسباند

افزایش بیش از ۳برابری قیمت سیمان طی دو هفته منجر شده تا قیمت هر متر مکعب  بتن از ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان به بیش از ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد. همچنین کمبود و گرانی سیمان منجر به کاهش تولید بتن شده و کارگاه‌های بتن سازی دست از تولید کشیده‌اند و همین موضوع باعث خاموشی کارگاه‌های مسکن شده است.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1938824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها