• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

صبر بورس تهران تمامی ندارد!

  • کد خبر : 1938226
  • 04 مرداد 1403 - 9:50
صبر بورس تهران تمامی ندارد!
دولت‌ها هر رو يك وعده جديد در خصوص بورس مي‌دهند، اما هيچ يك محقق نمي‌شود و اكنون همه در انتظارند كه دولت چهاردهم چه كاري مي‌تواند براي بورس انجام دهد و آيا اين بازار بالاخره مثبت مي‌شود يا خير!

به گزارش اقتصادران، رقیه ندایی نوشت:

صبر بی‌اندازه بورس تهران تمامی ندارد و این بازار هر روز در انتظار یک رویداد و خبر تازه است تا شاید با تکیه به این اخبار جان بگیرد و مثبت شود؛ اما خبری از مثبت شدن نیست و هر روز شاهد سرخ‌پوشی معاملات بازار هستیم.

دولت‌ها هر رو یک وعده جدید در خصوص بورس می‌دهند، اما هیچ یک محقق نمی‌شود و اکنون همه در انتظارند که دولت چهاردهم چه کاری می‌تواند برای بورس انجام دهد و آیا این بازار بالاخره مثبت می‌شود یا خیر!

پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات تنها دو روز بازار مثبت بود و پس از آن روند منفی خود را آغاز کرد و حال به صورت نوسانی برخی روزها مثبت‌های ناچیزی را تجربه می‌کند؛ اما کلیت بازار منفی است، زیرا بازار در انتظار تعیین تکلیف شرایط دولت چهاردهم است تا پس از آن مسیر خود را انتخاب کند.
اکنون برای بازار سرمایه مهم است که رییس دولت چهاردهم چه کسانی را به عنوان وزرای صمت و اقتصاد انتخاب می‌کند تا بر اساس آن به آنها و تصمیم‌گیرشان وزن دهد و در نهایت بازار مسیر خود را انتخاب کند.

به‌طور کلی بازار سرمایه سه و سال نیم منفی بوده و اکنون نمی‌تواند دو روزِ مثبت شود و باید در انتظار ماند تا کابینه دولت چهاردهم تشکیل شود و پس از آن اگر به بازار سهام بها داده شد و به نوعی برنامه‌ای برای این بازار داشته باشند آن زمان بورس مثبت خواهد شد و معاملات نیز در حدود شش الی یک‌سال سوددهی خوبی خواهد داشت.
اکنون بازار در کف قیمتی خود است و از سوی دیگر دلار نیز در کف قیمتی است و این دو مولفه در کنار یکدیگر می‌تواند با تکیه به اخبار مثبت به رشد و توسعه بازار کمک کند. قیمت دلار همچنان پتانسیل رشد دارد و در کنار آن نیز بورس می‌تواند صعودی شود.
صبر بورس همچنان ادامه دارد و احتمالا این روند نوسانی مثبت و منفی‌های سنگین ماه‌ها تجربه شود و پس از بازار دوباره جان به خود بگیرد و بتواند صعودی شود.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=1938226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها