• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

در انتخابات دیروز چه گذشت؟

  • کد خبر : 8929
  • 12 اسفند 1402 - 9:56
در انتخابات دیروز چه گذشت؟
بنا به اعلام مسوولان انتخابات شمارش آرای صندوق های انتخاباتی بلافاصله پس از اتمام راي‌گيري در حوزه‌هاي انتخابيه و در ساعات پاياني شب گذشته آغاز شد.

به گزارش اقتصادران، هشت صبح روز گذشته یازدهم اسفند ماه، فرآیند رای‌گیری برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای آغاز شد و شامگاه جمعه به پایان رسید؛ روزی که اکثر شهرهای کشور را برف و سرما فرا گرفته بود. بنا به اعلام مسوولان انتخابات شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری در حوزه‌های انتخابیه و در ساعات پایانی شب گذشته آغاز شد.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن مجموع واجدین شرایط را تشکیل می‌دهند. با این وجود تا لحظه تنظیم این خبر، برخلاف ادوار گذشته، مسوولان وزارت کشور آماری از مشارکت کلی در سطح کشور ارایه نکرده‌اند.

تا ظهر جمعه، اکثر مقامات و چهره‌های نظام رای خود را به صندوق انداختند. مقام معظم رهبری، حسن روحانی، ابراهیم رییسی، محمدرضا عارف، محمدباقر قالیباف، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سیدحسن خمینی و شماری از مقامات و شخصیت‌های دیگر با حضور در شعب اخذ رای، در انتخابات مشارکت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صبح جمعه در همان لحظات اولیه آغاز رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور بیش از صد خبرنگار و تصویربردار از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، رای خود را به صندوق سیار ۱۱۰ انداختند.

پس از انداختن رای در صندوق توسط مقام معظم رهبری، ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اینکه «تقاضا می‌کنم آخرین صحبت‌های خودتان را با مردّدین یا افرادی که نمی‌خواهند رای بدهند بیان بفرمایید»، گفتند: «از خداوند متعال درخواست می‌کنیم، طلب می‌کنیم که امروز را برای ملّت ایران روز مبارکی قرار بدهد و نتایج تلاش مردم عزیزمان و دست‌اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات ان‌شاءالله به نتایج مطلوب برسد و به نفع ملّت ایران تمام بشود. من دو توصیه عرض می‌کنم، بعد هم به پاسخ سوال خبرنگار محترم می‌پردازم.»

مقام معظم رهبری افزودند: «توصیه اوّل من به مردم عزیزمان این است که قرآن به ما فرمود: فاستبِقُوا الخیرات؛ در کارهای نیک مسابقه بگذارید و بر دیگران پیشی بگیرید. من در انتخابات‌های گذشته هم گفته‌ام، امروز هم تاکید می‌کنم که هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنید و در اوّلین ساعات، در اوّلین ساعات ممکن، بروید رای‌تان را در صندوق‌ها بیندازید. توصیه دوّم این است که در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای بدهید، به اندازه لازم؛ به کمتر رای ندهید. مثلا در تهران برای خبرگان، احتیاج است که به شانزده نفر رای بدهیم؛ به شانزده نفر رای بدهید، نه کمتر. یا در تهران برای مجلس شورای اسلامی به سی نفر بایستی رای بدهید؛ به سی نفر رای بدهید؛ به کمتر رای ندهید. این توصیه موکد من است. ملّت عزیزمان بدانند که امروز چشم بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملّی و سیاسی به ایران است، چشم‌شان به شما است؛ می‌خواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود؛ هم دوستان ما و افرادی که علاقه‌مند به ملّت ایرانند، هم بدخواهان؛ آنها هم همین‌جور. از همه طرف چشم‌ها مترصّد کشور ماست و مترصّد مسائل ملّت عزیز ماست. به این توجّه کنید. دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید کنید و امّا پاسخ به سوال ایشان که آخرین حرف من خطاب به مردّدین چیست، آخرین حرف من این است که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.»

روحانی، لاریجانی و سیدحسن خمینی پای صندوق

حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه یک، آرای خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق اخذ رای انداخت. همچنین سیدحسن خمینی، در اولین ساعات رای‌گیری برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پای صندوق رای در حسینیه‌ جماران حاضر شد. علی لاریجانی در ساعات اولیه رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حوزه انتخابیه امامزاده صالح تهران، آرای خود را به صندوق انداخت.

رییسی: تعیین‌کننده بودن رای مردم از افتخارات جمهوری اسلامی است

ابراهیم رییسی نیز همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات کشور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ستاد، بر جزییات اخذ آرا در سراسر کشور نیز نظارت کرد.

او سپس در سخنانی با تعیین‌کننده دانستن آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، تعیین‌کننده بودن رای مردم در شکل‌گیری ارکان نظام را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و افزود: همان‌گونه که امام راحل فرمودند «میزان رای ملت است.»

رییسی انتخابات را جشن ملی حقیقی ملت بزرگ ایران توصیف و تصریح کرد: انتخابات نماد انسجام و وحدت ملی است؛ امروز همه گروه‌ها، دسته‌ها و سلایق سیاسی با معرفی کاندیداهای خود به مردم به صحنه آمده‌اند تا روز باشکوهی برای ملت ایران رقم بخورد.

او با بیان اینکه پیروز رقابت انتخاباتی امروز ملت بزرگ و سرفراز ایران است، اظهار داشت: همه کاندیداهایی که وارد صحنه انتخاباتی شدند چه رای بیاورند و چه رای نیاورند و همچنین مردمی که پای صندوق‌ها حاضر شدند، چه کاندیدای موردنظرشان رای بیاورد یا نه، پیروز میدان هستند، چراکه به تکلیف خود که عبارت از مشارکت در انتخابات بوده عمل کرده‌اند.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
اتاق ایران از تمام اتهامات تبرئه شد

رییسی با اظهار امیدواری نسبت به ثبت انتخاباتی باشکوه، از مردم خواست با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر چه زودتر در حوزه‌های انتخابیه حضور یافته و آرای خود را به صندوق بیندازند.

او همچنین تاکید کرد که رای مردم برای دولت و همه مجریان و ناظران حق‌الناس بوده و با رعایت امانت هر آنچه که مردم رای داده باشند، بررسی، خوانده و اعلام می‌شود. رییسی همچنین از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور قدردانی کرد.

قالیباف: تنها پنجره‌ای که می‌تواند تحول ایجاد کند، انتخابات است

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس هم روز گذشته پس از حضور در پای صندوق رای و شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در «تکیه‌گاه آقا مرتضی‌علی» محله هرندی و انجام فرآیند انداختن آرای خود به صندوق در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: همان‌طور که بارها بر این موضوع تاکید کرده‌ایم، شرکت در انتخابات و مشارکت در انتخابات تضمین امنیت ملی ما و حفظ منافع ملی کشور است. رییس مجلس در ادامه یادآور شد: اگر در زمان دفاع مقدس و در آن شرایط سخت، رزمندگان در میدان‌های نبرد با خون خود از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند، بدون شک امروز هر رایی که در صندوق رای ریخته می‌شود به نوعی جایگزین همان مجاهدت‌های روزهای دفاع مقدس است. او در ادامه با اشاره به نکته دیگری که حضور پای صندوق رای را واجب می‌کند، اظهار داشت: نکته دوم که ضرورت مشارکت را برای همه ما به عنوان یکایک ایرانیان تکلیف می‌کند این است که ما حتما نقاط قوت و ضعفی داریم از این رو باید بدانیم برای ایجاد تحول، تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و حل مشکلاتی که امروز در جامعه می‌بینیم و از آن رنج می‌بریم، تنها پنجره‌ای که می‌تواند این تحول را ایجاد کند، انتخابات است.

رییس قوه مقننه در پایان تاکید کرد: ما با یک انتخابات شایسته می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم و مسیر کارآمدی نظام در ابعاد مختلف را رقم بزنیم که ان‌شاءالله منجر به تقویت نظام اسلامی، حل مشکلات مردم و پیشرفت ایران عزیز ما باشد. غلامحسین محسنی اژه‌ای، نیز با حضور در مسجد جامع لویزان در انتخابات دیروز شرکت کرد. رییس قوه قضاییه، سپس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب اشخاصی که از نظر آنها شایستگی «قانونگذاری» و «نظارت بر اجرای قوانین» و «رای اعتماد دادن به کابینه دولت» را دارند، واجد اثرات مثبت و مطلوبی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: بدون تردید حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات امروز، علاوه بر افزایش اعتبار کشور و خوشحالی و مسرّت دوستان ایران اسلامی سبب یأس و ناامیدی بیشتر دشمنان و شیاطین خواهد شد.

او با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی و افزایش سلامت و امنیت انتخابات، گفت: قوه قضاییه از ماه‌ها پیش، «ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی» را با عضویت مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل داد و در آن ستاد تدابیر لازم برای افزایش امنیت و سلامت انتخابات اتخاذ شده است؛ همچنین مقامات قضایی مربوطه، دادستان‌ها و قضات کشیک ما کاملا آماده هستند تا به محض وصول گزارشی ناظر بر وقوع تخلف یا جرایم انتخاباتی، در اسرع وقت به موضوع ورود کنند و اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

جهانگیری: شاید بتوان جریان مهندسی‌کننده انتخابات را از کرده خود پشیمان کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی نیز پس از انداختن رای خود در صندوق، در کانال تلگرامی خود نوشت: «انتخابات مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه پیشبرد توسعه، اصلاح و مردم‌سالاری است. کسانی که مانع از یک انتخابات معنادار و پرشور با حضور نامزد‌های انتخاباتی همه جریانات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده‌اند به توسعه و آبادانی کشور کمک نکرده‌اند. لازم بود با عمل به سخنان رهبری امکان رقابت موثر و معنادار فراهم می‌شد تا زمینه مشارکت بالا در اکثریت قاطع حوزه‌های انتخابیه به وجود آید که متاسفانه چنین نشد. با این حال نمی‌توان همین انتخابات را خالی از فایده دانست، مشارکت در انتخابات آثار مستقیم و غیرمستقیمی بر امور کشور، ازجمله مسائل داخلی و بین‌المللی، دارد. معتقدم علی‌رغم تلاش برخی جریانات برای کم‌اثر کردن نقش مجلس در امور کشور، همچنان نهاد مجلس را باید مهم و جدی تلقی کرد، به همین دلیل و برای صیانت از صندوق رای، امروز در انتخابات رای دادم، چراکه معتقدم:

راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

اگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

او تاکید کرد که «معتقدم با رای به افرادی معترض به شرایط موجود شاید بتوان جریان مهندسی‌کننده انتخابات را از کرده خود پشیمان کرد و امکان تشکیل فراکسیونی ولو کوچک را از منتخبانی اصلاح‌طلب، میانه‌رو و توسعه‌گرا به وجود آورد. معتقدم در سراسر کشور برخی نامزد‌های انتخاباتی سالم و شجاع بوده و دغدغه مسائل ملی دارند؛ امیدوارم این افراد با حمایت مردم به مجلس ورود پیدا کنند تا بتوانند مانع تصمیمات مخرب در مسیر توسعه کشور و زندگی مردم باشد و علاوه بر آن تلاش کنند تا آلام کمرشکن مردم کاهش یابد.»

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
احتمال حذف یارانه نقدی از زبان وزیر کار

عارف: جبهه اصلاحات عملکرد خود را ارزیابی کند

محمدرضا عارف، رییس بنیاد ایرانیان که با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت به خبرنگار جماران گفت: شرکت در انتخابات حق طبیعی و ملی ماست. وی افزود: ما در یک خانواده به نام کشور زندگی می‌کنیم که نسبت به آن مسوولیت مشترک داریم و باید مسوولیت خود را انجام دهیم. عارف گفت: نمایندگان مجلس باید شایستگی‌های عمومی و مسوولیت‌های خود را پذیرفته و شرایط و اولویت کشور را بپذیرند. وی تاکید کرد: امروز مهم‌ترین مساله ما در حوزه اقتصاد و معیشت است و در روابط خارجی با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم. عارف گفت: باید در مجلس افرادی باشند که شرایط را درک کرده و برای برون‌رفت از شرایط راهکار داشته و خیلی دنبال شعار نباشند.

نماینده تهران در مجلس دهم گفت: در مجالس گذشته بعضا همکاران و نمایندگان بیشتر دو دغدغه دارند؛ ابتدا در نطق‌های خود طوری صحبت کنند که به آنها دوباره رای داده شود و اینکه هیات‌های نظارت و شورای نگهبان از عملکرد آنها راضی بوده تا تایید صلاحیت شوند.

محمدرضا عارف در پاسخ به سوال جماران مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد مردم از شور و هیجان لیست امید به بی‌اعتمادی رسیدند، گفت: با قهر کردن و کنار کشیدن از انتخابات مساله‌ای حل نمی‌شود بلکه تشدید هم می‌شود. مردم اگر در انتخابات شرکت نکنند، آن اتفاقی رخ می‌دهد که آنها نمی‌خواهند، پس رای بدهند.

وی خاطرنشان کرد: توقع مردم از نهادهای حاکمیتی و نظارتی این است که اجازه دهند در چارچوب قانون افراد واجد شرایط کاندیدا شوند؛ اگر مردم احساس کنند کاندیداها با یک نوع گزینش در هیات‌های اجرایی و هیات نظارت وارد عرصه رقابت می‌شوند، مردم استقبالی نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: باید نخبگان سیاسی ریشه‌یابی کرده که چرا سرمایه اجتماعی جذب شده در سال‌های ۹۲ و ۹۴ به خصوص در بین جریان اصلاحات از دست رفت؛ این مساله جدی است که بخشی از آن به درون جبهه برمی‌گردد و باید در وهله اول جبهه اصلاحات عملکرد خود را ارزیابی کند مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد این سرمایه اجتماعی بی‌نظیر در انتخابات مجلس دهم در تهران به ‌طور کامل به لیست امید رای دادند و بعد در انتخابات ۹۸ اتفاق دیگری رخ داد.

عارف گفت: متاسفانه در این موضوع باید نگاهی به نهادهای نظارتی و اجرایی داشت. شاید تلقی این بوده که مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۴ از جریان اصلاحات فاصله گرفته و رای نمی‌دهند لذا دریچه‌های نیمه‌باز برای حضور جریان اصلاحات را بستند. عارف گفت: ما در اینجا گلایه جدی از نهادهای حکومتی و نظارتی داریم که نباید به جای مردم تصمیم‌گیری کنند و به جای این رویکرد راهبردهای مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهند.

وی افزود: چرا رهنمودهای مقام معظم رهبری موردتوجه جدی مسوولان قرار نمی‌گیرد؟ اگر این مساله حل شود دیگر نیازی به تشویق مردم برای شرکت در انتخابات نیست، چون درک مردم بالاتر از مسوولان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم همواره در طول ۴۰ سال گذشته پشتوانه کشور و انقلاب بودند، ان‌شاءالله در انتخابات آینده این مسائل حل شود تا به جای آنکه سعی شود در دو، سه ماه منتهی به انتخابات، مردم با وعده و وعید پای صندوق‌های رای بیایند، آنها داوطلبانه در انتخابات شرکت کنند.

عارف درخصوص انتخابات ۱۴۰۴ گفت: باید همیشه برای همه انتخابات‌ها حضور و آمادگی داشت لذا در فضای صمیمی چالش‌ها و مشکلات و تنگ‌نظری‌ها را بررسی کرده و برای آخرین‌بار این موضوع حل شود تا حق مردم به رسمیت شناخته و مردم هم مسوولیت خود را به رسمیت بشناسند. به نظرم باید خیلی از مسائل حل شود.

همتی: قهر با صندوق رای را نمی‌پذیرم

عبدالناصر همتی، رییس اسبق بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ به همراه همسرش با حضور در حسینیه جماران، رای خود را برای انتخاب نمایندگان تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری به صندوق انداخت. همتی بعد از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: حضور در انتخابات به معنای حمایت از جمهوریت نظام است. وی ادامه داد: برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت حتما باید در انتخابات شرکت کرد؛ دل‌مان نمی‌خواهد خالص‌سازی صورت گیرد پس به جای این وضعیت مجلسی تشکیل شود که به اعتدال و نظر عمومی مردم نزدیک‌تر است.

همتی درباره اینکه چرا باید رای داد، گفت: رای می‌دهیم چون در این کشور زندگی می‌کنیم و می‌خواهیم کشور براساس نظر مردم اداره شود؛ البته بررسی صلاحیت‌ها به خوبی انجام نشد ولی باز هم این دلیلی برای شرکت نکردن در انتخابات نیست.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید با اراده مردم اداره شود، افزود: قهر با صندوق رای را نمی‌پذیرم؛ یکی از شعارهای انتخاباتی‌ام در سال ۱۴۰۰ هم همین بود. اکنون نیز می‌گویم هر گاه حضور مردم در انتخابات خوب بوده، دشمنان کشور مأیوس شده و تحول‌آفرینی رخ داده است. البته مردم باید احساس کنند رای آنها اثر دارد و نمایندگان مجلس براساس خواست و اراده مردم تصمیم‌گیری می‌کنند.

همتی در پایان گفت که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس اراده مردم و نه گروه خودشان را در مجلس دنبال کنند.

سردار باقری: امام هر گروهی که به دنبال مقابله مسلحانه بود را نقد می‌کرد

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
خسارت سنگین خزانه از اقدام دیرهنگام دولت در خصوص عوارض موبایل مسافری

سردار محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مسجد جامع لویزان تهران، ضمن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر اینکه وظیفه شخصی، اسلامی، انقلابی و ایرانی من است تا در انتخابات شرکت کنم و از این حق برای تعیین آینده کشور استفاده کنم، حقیقت این است که جای شهیدان خالی است و لازم بود تا در انتخابات شرکت کنم و به نیابت از شهیدان نیز رای بدهم، این کار را انجام دادم و امیدوارم که خداوند و شهیدان از همه ما راضی باشند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مردم عزیزمان بایستی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توانمندی را تشکیل دهند که این کار با حضور در پای صندوق‌های رای امکان‌پذیر است.

سرلشکر باقری ادامه داد: آینده این کشور چهار سال در مجلس شورای اسلامی و هشت سال در مجلس خبرگان رهبری، امروز تعیین می‌شود و ما بایستی بهترین‌ها را انتخاب کنیم و نام آنها را در صندوق بیندازیم تا این مجالس تشکیل شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: من از همه ملت عزیز ایران به‌ویژه جوانان عزیز، بسیجیان دلاور و همه آنها که دل‌شان برای ایران می‌سوزد، خواهش می‌کنم که هرچه زودتر پای صندوق‌های رای حاضر شوند و از این فرصت بزرگ برای ساختن ایران استفاده کنند.

وی اظهار داشت: هر حرفی هم که داریم طی چهار سال آینده با مجلسیان بزنیم و آنها باید حرف‌های ملت ما را در تدوین قوانین، نظارت بر قوه مجریه دنبال کنند، اگر مجلس ناتوان نامناسب یا پشتوانه جمعیتی بالا نداشته باشد، قطعا نخواهد توانست کار خود را به درستی انجام بدهد.

سرلشکر باقری درباره حضور رای اولی‌ها در انتخابات امسال خاطرنشان کرد: من به خاطر دارم که در ابتدای انقلاب اسلامی در خصوص رای آری به جمهوری اسلامی رای اولی بودم، به تازگی به هجده سالگی رسیده بودم و شور و شوق فراوانی داشتم؛ اکنون هم جوانان سال آخر دبیرستان و سال اول دانشگاه شور و شوقی برای حضور در انتخابات دارند.

وی ادامه داد: آنچه در فضای مسموم مجازی برای نیامدن به پای صندوق‌ها به جوانان ما خطاب می‌شود، خواست دشمن است، چراکه دشمن هیچ‌گاه خیرخواه ملت ایران نیست و با آینده درخشان برای ایران مخالف است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: جوانان عزیز آینده این کشور را می‌سازند و راه ساخت کشور نیز صندوق رای است و ان‌شاءالله همه جوانان عزیزمان با جدیت پای صندوق‌ها آمده و بهترین‌ها را با رای خود انتخاب کنند تا بتوانند آینده را بهتر بسازند.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا برمبنای حمایت مردم شکل گرفت، گفت: این‌طور نبود که امام خمینی (ره) با توپ، تانک و هواپیما با حکومت جاعل پهلوی مقابله کند؛ امام راحل با مردم به میدان آمد و هر گروهی که به دنبال مقابله مسلحانه بود، آنها را نقد می‌کرد.

سرلشکر باقری افزود: انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید، با حضور مردم نظام جمهوری اسلامی در ابتدای سال ۵۸ رای قاطع آورد و تشکیل شد و دفاع مقدس نیز با حضور مردم شکل گرفت، پیش‌ رفت و پیروز شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت ملی ما در گرو همراهی و حضور مردم در صحنه و همراهی با حکومت مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: طبیعی است دشمنان این نقطه قوت را به عنوان هدف خود برای تضعیف و از بین بردن انتخابات دنبال می‌کنند و همه تلاشی که در فضای مجازی و رسانه تصویری، صوتی و… می‌کنند، برای ناامید کردن مردم و دور کردن آنها از نظام و کشور است.

وی بیان کرد: ما برای تامین تسلیحات، تجهیزات و تشکیل نیروهای مسلح در دفاع از کشور تلاش می‌کنیم، اما نقطه اتکا اصلی امنیت ملی ما مردم هستند که با حضورشان در صحنه‌ها و در مقاطع مختلف، همچون ۲۲ بهمن و انتخابات نشان می‌دهند که پای آرمان‌های خود ایستاده و همراه شهدا و امام عزیزشان هستند و کوتاه نخواهند آمد که این خود نوعی بازدارندگی است.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم، گفت: دشمن در این جنگ با انواع تسلیحات و تجهیزات سخت، نیمه سخت و نرم به میدان آمده است و هدف و مبنای اصلی آن تغییر دادن شناخت مردم و جدا کردن روح و دل آنها از حکومت جمهوری اسلامی ایران و تنها گذاشتن رزمندگان است؛ اینها خواسته دشمن است؛ اما قطعا به نتیجه نخواهد رسید و مردم در کنار همرزمان و فرزندان‌شان در همه صحنه‌ها هستند و امروز نیز با حضور در پای صندوق رای و انتخاب بهترین‌ها برای تشکیل یک مجلس قوی و خبرگان توانمند، حتما این نقش را به خوبی ایفا خواهند کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: مبنای دفاع جمهوری اسلامی اتکا به مردم است، اما در حد ضرورت و برای بازدارندگی توانمندی دفاعی را ایجاد کرده و طی سال‌های اخیر با توانمندی بومی و صنایع دفاعی کشور از طریق جوانان ارزشمندمان در صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور روز به روز در حال تقویت است و دشمن اعتراف رسمی دارد که توانمندی ورود به صحنه درگیری را ندارد.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=8929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها