• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع:

خودروسازان با اختصاص ارز برای واردات مشکل ندارند، آنها که نگران هستند، بگویند!

  • کد خبر : 8675
  • 08 اسفند 1402 - 16:04
خودروسازان با اختصاص ارز برای واردات مشکل ندارند، آنها که نگران هستند، بگویند!
احمدی توضیح داد: خودروسازان با اختصاص ارز برای واردات مشکل ندارند، آنها که نگران هستند، بگویند. ارز مورد نیاز خودروسازان تامین می شود، ما مشکل ارزی در تخصیص ها داریم، اما با تمام محدودیتها، ارز مورد نیاز خودروسازان کشور تامین می شود و امروز مشکل حادی برای تامین ارز آنها نداریم.

به گزارش اقتصادران، اختصاص ارز برای واردات خودرو، موافقان و مخالفانی چه در بدنه دولت و چه در میان کارشناسان و فعالان بازار خودرو دارد. منتقدان معتقدند هزینه کرد ارز محدود ایران برای واردات، مسائل بازار خودرو از جمله قیمت ها را کنترل نمی کند و با افزایش تورم، پیامدهای منفی بر اقتصاد ایران تحمیل خواهد کرد. موافقان اما آن را برای تنظیم بازار خودرو ضروری می دانند.

وی ادامه داد: ممکن است کمبود نداشته باشیم، مشکل ناترازی در کیفیت خودرو باشد، به این معنا که یک دهک یک مدل خودرو می خواهد، یک دهک خودروی دیگر. باید اجازه داد تا برای رفع ناترازی کیفیت، واردات صورت گیرد. ممکن است ناترازی در تنوع داشته باشیم، مثلا امروز در کشور، خودروی «ام.‌پی.‌وی» نمی سازیم، بنابراین برای رفع این ناترازی، باید اجازه دهیم واردات انجام شود.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه واردات به عنوان محرک، ابزار ایجاد رقابت و انگیزه برای ارتقای سطح کیفیت و تنظیم بازار در همه حوزه ها درنظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: ما بازار سیر شده و ایزوله شده نداریم. باید بازار کنترل شود. یکی از ابزارهایش هم استفاده از ظرفیت واردات است. در همه حوزه ها هم واردات اتفاق می افتد.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
قرار نیست بازار سرمایه محل تضمین سود بانکی باشد!

احمدی توضیح داد: جالب است؛ زمانی که رکورد واردات داشتیم، همان سال رکورد تولید را ثبت کردیم، سالی که یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید کردیم، نزدیک به ۱۰۰هزار خودرو واردات داشتیم. بنابراین من از این بابت نگرانی ندارم. خودروسازان با اختصاص ارز برای واردات مشکل ندارند، آنها که نگران هستند، بگویند. ارز مورد نیاز خودروسازان تامین می شود، ما مشکل ارزی در تخصیص ها داریم، اما با تمام محدودیتها، ارز مورد نیاز خودروسازان کشور تامین می شود و امروز مشکل حادی برای تامین ارز آنها نداریم.

پیش از این نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که در شرایط فعلی کشور، اختصاص ارز به واردات خودرو را به صلاح نمی داند.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=8675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها