• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

انتصابات محفلی کار دست شورای شهر تهران داد!

  • کد خبر : 13007
  • 19 اردیبهشت 1403 - 9:26
انتصابات محفلی کار دست شورای شهر تهران داد!
جعفر شربياني، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در پي بروز ماجراهاي بازديد خود از شهرداري منطقه ۱۷ ديروز در شوراي شهر گفت: انتصابات محفلي و به دور از شايستگي در شهرداري تهران، شهر را به وضع موجود كشانده است.

به گزارش اقتصادران، دیروز نیز همچون جلسات اخیر شورای شهر تهران، نشست علنی این شورا با تنش همراه بود. ماجرا از بازگو شدن برخوردنامناسب شهردای منطقه ۱۷ با یکی از اعضای هیات رییسه این شورا شروع شد وبه بغض چمران و توصیه‌های او ختم شد. در جلسات اخیر شورای شهر انتقاد از شهردار و سایر مدیران شهرداری تهران بالا گرفته است. در مقابل برخی از اعضای همسو با شهردار در درون شورا و همچنین برخی کارمندان و مدیران شهرداری و برخی رسانه‌های همسو در بیرون این شورا، فشار بر منتقدان شهردار را فزونی بخشیده‌اند. از توییت زدن و برچسب زنی‌های سیاسی علیه برخی از منتقدان تا برخوردهای نامناسب با اعضای منتقد در شهرداری‌های مناطق! نکته جالب اینجا است که همه اعضای کنونی شورای شهر برآمده از طیف سیاسی اصولگرا هستند و با اکثریت آرا به شهردار شدن علیرضا زاکانی رای دادند. اما حالا به دودستگی و دوگانگی مبتلا شده‌اند که به گفته مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران «از زهر هلائل کشنده‌تر است»

جعفر شربیانی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در پی بروز ماجراهای بازدید خود از شهرداری منطقه ۱۷ دیروز در شورای شهر گفت: انتصابات محفلی و به دور از شایستگی در شهرداری تهران، شهر را به وضع موجود کشانده است.

گفت‌وگو با مردم در اتاق نگهبانی

شربیانی تاکید کرد: پیش آمده که شهردار در جلسه حضور نداشته باشد و با معاونین در میان مردم حاضر شویم. روز گذشته مردم آمده بودند اما دیدیم یک رسوایی تاریخی که رخ داد بنده از حق مردم کوتاه نیامدم و در اتاق نگهبانی با مردم به گفت‌وگو نشستم. وی ادامه داد: لذا چند سوال در این ماجرا مطرح است. سوال اول بنده این است که خط فکری که می‌گوید با اعضای مخالف برخورد شود از چه طرز فکری ریشه می‌گیرد؟ به نظرم چنین خط فکری از تفکر انحصارطلبانه حکایت دارد و تفکر حذفی و قائل به جمع‌های باندی است. این تفکر فاقد دستاورد است و دستاورد قابل توجهی برای ارایه ندارد. در همین راستا به دنبال خفه کردن صدای منتقدین خود است.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
آیا دیوارکشی مرزها، جلوی مهاجران غیرقانونی افغان را می گیرد؟

آنچه در شورا رخ داده نشان می‌دهد بنای کارشان مقایسه با دوران ۱۲ ساله یکی از شهرداران است و فکر می‌کنند اگر خود را با آن دوره مقایسه کنند محبوبیت پیدا خواهند کرد و به عنوان پله از بهشت به یک فضای دیگر خواهند رفت. این طرز تفکر باعث شده آقای اقراریان نتواند در مناطق حضور پیدا کند، با سوده نجفی به عنوان فرزند شهید برخورد صورت می‌گیرد و با بنده نیز چنین برخوردی صورت گرفت کمااینکه اگر آرای مردم وجود نداشت امروز اینجا نبودند. بنده نیز بر گرفته از آرا و خواست مردم به ویژه مردم جنوب شهر تهران هستم.

شربیانی با ادعای اینکه این خط برخورد با اعضای مخالف و منتقد بعضا در راستای رعب و ترس در بنده و دیگر اعضا اقدام کردند اضافه کرد: اما واقعیت این است که ما در مسیر خود تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیریم. ظاهرا از ابتدا موفق شدند خط تمایزی را در شورا ایجاد کنند و نقطه عطف این برخوردها در جلسه یکشنبه هفته گذشته شورا بود و با برخورد دیروز این روند پیش رفت و تا اضمحلال نقش شورا پیش خواهد رفت. وی با بیان اینکه انتصابات محفلی و به دور از شایستگی در شهرداری باعث این شرایط در این شهر شده، تاکید کرد: اینها دلیل عصبانیت ایشان است اما دلیل برخورد با بنده که وابسته به هیچ گروه و جریانی نبودم و رشد یافته در جنوب شهر هستم را نمی‌فهمم. دلیل بغض و کینه اینها بر من که به آنها رای دادم نمی‌فهمم؟ گزارش توجیه‌آمیزی توسط روابط عمومی منطقه ۱۷ پس از پایان بازدید روز گذشته همچون تصاویر پاچه‌ گلی منتشر شد.

تایید اظهارات شربیانی

مهدی عباسی عضو شورای شهر نیز دیروز در تذکر پیش از دستور خود خطاب به معاون برنامه‌ریزی شورای شهر تهران با بیان اینکه من شهردار منطقه ۱۷ بودم و روایت صحیح را از دوستان‌مان در منطقه ۱۷ پرسیدم و اصل حرف به سخنان شربیانی نزدیکتر است گفت: هم اعضای شورا و هم شهرداری تهران خود را مقید به احترام قانون کنیم و همچنین احترام به شورای شهر و مبارزه با فساد و تمرکز با کارهای باقی مانده باید در دستور کار باشد. عباسی با بیان اینکه تنها ۴۵۴ روز از این دوره مدیریت شهری باقی مانده داریم و ما هستیم که این مدت باقی مانده را باید به پایان برسانیم گفت: برخی فکر می‌کنند نیروهای ماورایی بیرون از شوراست که به ما می‌گوید «اینکار را بکن و نکن» که اینطور نیست؛ هدف ما باید به سرانجام رساندن کارهای باقی مانده باشد.

اگر از صحبت‌های من برداشت شد که شهرداری تهران هیچ کاری نکرده این برداشت درست نیست و امید است در این مدت باقی مانده به‌گونه‌ای عمل کنیم که کارنامه درخشانی را دراختیار شورای شهر هفتم قرار دهیم.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
سوءمدیریت در بورس و بازی با سرمایه مردم

مجادله لفظی در جلسه علنی دیروز

پس از قرائت نطق پیش از دستور شربیانی درباره بازدید روز گذشته خود از منطقه ۱۷ و عدم حضور شهردار تهران، مجادله لفظی در جلسه علنی شورا میان برخی اعضا و معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران ایجاد شد که در نهایت با تذکر و پادرمیانی رییس شورای شهر تهران پایان یافت.

باقری معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران در واکنش به این نطق گفت: تصور نمی‌کردم برای اتفاق روز گذشته بیانیه سیاسی قرائت شود. شهرداران مناطق در ساختار سازمانی شهرداری ماموریت‌های پرتعدادی را بر عهده دارند و در حقیقت در ارکان اصلی شهرداری تهران محسوب می‌شوند اما براساس رهنمودهای شهردار تهران علی‌رغم وظایف بسیاری که بر گردن شهرداران گذاشته شده است در یک احترام متقابل با اعضای شورای شهر تهران برای بازدید از مناطق و جلسات مردمی همراهی داشتند.

در میانه صحبت باقری، امانی عضو دیگر شورا تاکید کرد که دو بار به منطقه ۱۷ رفته و هر دو بار شهردار منطقه حضور نداشته‌اند. اقراریان نیز در ادامه صحبت‌های امانی تاکید کرد: هر بار به منطقه ۱۷ رفته‌ام شهردار نیامده است. باقری در پاسخ به این دو عضو شورا گفت: قطعا با تنش نمی‌شود کاری از پیش برد. زمان شلوغ‌کاری گذشته است. چرا نمی‌خواهید من حرفم را بزنم. اگر لازم باشد شهردار هم می‌آید. صراحتاً به عضو شورا پیش‌تر گفته شده بود که شهردار منطقه در منطقه حضور ندارد. بی‌تردید ممکن است برای فرزند و همسر هر کسی بیماری پیش بیاید. از یک هفته پیش تماس گرفته شده بود و به عضو شورا اعلام شده بود که شهردار مشکلی دارد و اگر امکان دارد روز بازدید را تغییر دهند که با لجاجت این کار انجام نشد.

از کلمه «لجاجت» استفاده نکنید

چمران ریاست شورا خطاب به باقری معاون شهردار تهران گفت: نباید از کلمه لجاجت استفاده کنید.

باقری در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه خط مشی شهردار تهران و مجموعه شهرداری تهران حاکمیت قانون و احترام متقابل است، افزود: مگر نمی‌گوییم حاکمیت قانون باشد. چرا به منطقه ۱۷ رفته‌اید و در حالی که شهردار رییس اداره شهرسازی را به هر دلیلی برکنار کرده در یک دخالت آشکار به موضوع ورود پیدا کرده‌اید و چندین تماس گرفته‌اید و خود فرد آمده و سرجایش نشسته است. ما خواهش کردیم زمان تغییر کند تا شهردار منطقه نیز در جلسه حضور داشته باشد.

در ادامه این جلسه چمران ریاست شورا نیز گفت: بازدید از مناطق و نواحی و دیگر بخش‌های شهرداری از وظایف ذاتی اعضا شوراست و زمان این بازدیدها نیز مشخص نیست، همانطور که ما بازدیدهایی از گرمخانه‌ها در ساعات بامدادی داشته‌ایم. بازدیدهایی که خبرنگاران هم همراه ما بوده‌اند و ما از حضور آنها در ساعات بامداد خجالت می‌کشیدیم. این نظارت است و هیچ‌کجا هم عنوان نشده که برای بازدید از بخش‌های مختلف شهرداری باید هماهنگی صورت بگیرد. اعضا موظف به نظارت هستند و در این جلسات مردم حضور پیدا می‌کنند. البته نباید در اجرا دخالتی صورت بگیرد اما مشکلات در مشورت با شهردار و معاونین وی مطرح می‌شود تا راه‌حلی پیدا کنند.

دیگران خوانده‌اند، شما نیز بخوانید...
ارزبلعی واردات لاستیک / سایه سنگین مصوبات دولتی ضد تولید بر صنعت تایر

وی افزود: یکی از اماکن برگزاری این جلسات شهرداری‌های مناطق و مکان دیگر مساجد هستند. بارها خودم به محلات مراجعه کردم که شهرداران مناطق تماس گرفته‌اند که ما از حضور شما خبر نداشتیم و نمی‌رسیم به جلسه شما بیاییم. من هم عنوان کردم که با شما کاری ندارم و با مردم کار دارم که یا خودشان یا معاونین‌شان را به این جلسات فرستاده‌اند. وقتی با مردم دیدار می‌کنید شهردار یا معاون شهرسازی حتما باید حضور داشته باشند چراکه سوالاتی پیش می‌آید که باید پاسخ دهند و مطابق آن تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: پیش از این جلسه آقای شربیانی موضوع نبود شهردار را به من اعلام کردند و گفتند چه کنیم که من به ایشان گفتم حتما به جلسه با مردم بروید و کار خود را انجام بدهید. نامه بنویسید و به معاون شهردار بدهید که گویا معاون هم نبوده. من با شهردار منطقه ۱۷ تماس گرفتم که اعلام کردند در مرخصی بودند و معاون شهرسازی نیز بیمار بوده است. شهردار نبوده اما شهرداری که وجود داشته لذا باید مقدمات کار برای حضور این عضو فراهم می‌شد و باید چه شهردار حضور داشته باشد و چه حضور نداشته باشد آمادگی ایجاد می‌کردند که عضو شورا جلسه خود را برگزار کند. خوشبختانه آقای شربیانی به عنوان عضو شورا هنگامی که مردم آمدند در یک اقدام قابل تقدیر کار خود را به درستی انجام دادند.

کشنده‌تر از زهر هلاهل

وی ادامه داد: دو دستگی و دوگانگی از زهر هلاهل برای ما کشنده‌تر است و برای آینده شورا و کشور بدتر است. در دوره دوم شورا از همین دوگانگی در دوره قبل استفاده کردیم و به شورا آمدیم و خط مشی دولت‌ها تغییر کرده حالا خودتان می‌خواهیم این کار را بکنید؟

رییس شورای شهر تهران در حالی که بغض کرده بود گفت: شما می‌دانید من به چه کسی رای دادم و این موضوع را کتمان نمی‌کنم و نخواهم کرد. بی‌تردید ما نشسته‌ایم مشکل مردم را حل کنیم.

شهردار موظف است وقتی عضوی می‌رود به جلسه بیاید اما باید به‌گونه‌ای تدبیر کنیم که شهردار منطقه به کارهای منطقه برسد. پیشتر صبح روزهای چهارشنبه اعضا به مناطق می‌رفتند و مشکلات مردم را می‌شنیدند بهتر است یک روز را برای این کار انتخاب کنیم که شهرداران به کار شهر هم برسند. ممانعت از حضور عضو شورا نکردند و نمی‌توانستنداین کار را بکنند ولی بی حرمتی کردند و نباید این کار انجام می‌شد.

لینک کوتاه : http://www.eghtesadran.com/?p=13007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها